Thursday, August 28, 2014

#3 DIY OOTD by Jayllytaa

Salam and happy Thursday everyone! 


DIY kali ni berbeza sikit tau, bukan nak buat hasil craft atau sebagainya tapi kali ni kita DIY outfit kita tak kesah la harian ke, untuk hari raya adiladha ke raya haji ke raya cina ke macam-macam raya yang korang create sendiri pon boleh.. Janji DIY OOTD hottss meletop yang korang impikan. 




Opps sebelum tu... Raya yang lepas Alhamdullilah saya dah bertunang pada raya yang ke3! Dan Alhamdullilah banyak yang saya dan tunang menDIY bersama.. (amboiirosakbahasa) Tapi Engagement DIY tu saya akan cerita next time okay! 

DIY kali ni kita buat OOTD by Jayllytaa.. Sebabkan raya tahun ni akan busy dengan nak masuk dapur ulang alik then my couzin tunang pulak pada raya ke 4 so rasa penyakit "M" tu membuak untuk tak pakai baju kurung pada hari dia tunang.. SO nak pakai ape yang still nampak menghormati majlis dan pada masa yang sama kita boleh buat kerja dengan selesa yang mungkin, setangkas halilintar dan sejelita Siti khadijah -,-"

  






Jadi OOTD by Jayllytaa pada hari raya ke 4 ialah "seluar" yang lebih familiar digelar Palazzo Pants . Serius ni OOTD terbaik dan selesa untuk dipakai dengan angin sepoi-sepoi bahasa so taklah panas atau berlecak diri korang bila buat keje kan. 









Palazzo Pants by Jallytaa ni kita buat sendiri. OPPS! bukan kita hantar jahit kat Tailor (memandangkankitatakpandaimenjahit BUT onedayakanpandaijahit hehe berangan!). Selalu nya kan kalau jenis kain macam ni orang buat kain payung, duyung, lipat, belah, but kali ni korang boleh cakap nak buat Palazzo. Memang dekat luar ade je jual yang dah siap but tak muat size la.. Cutting dia bukan citarasa la so korang buat sendiri cari kepuasan sendiri senang! Yang pandai jahit lagi jimat korang boleh jahit sendiri. 







Tips kain ni jenis Cotton jadi bila pakai lepas basuh akan jadi pengecutan sedikit. Jadi tips paling bernas diri ni dan sebenarnya sayang nak membazir kain masa Tailor ukur untuk tinggi suar saya cakap jangan potong langsung. Saya nak labuh2 tu even tinggi bukan la macam model hahha. Bila dah dapat amik ko labuh segelupok so kita pon lipat dah jahit jelujur SENDIRI. Dan bila nak pakai untuk kali ke 3 suar tu dah nampak senting jadi yg jahit Jelujur sendiri tadi tu dah boleh buka.. Kan dah jadi model molek gitu!





Tips lain buat sesuatu biar make sure boleh pakai untuk macam-macam majlis jadi takda la membazir! Jangan terlampau ikut edaran fesyen sangat nanti bergunung la baju dalam almari korang. Jadi Palazzo by Jayllytaa ni aim dia boleh dipakai seiring sejalan pada kenduri, hari raya, kerja, jalan, dating, duduk umah untuk melaram bersama suami! hehe 







And last but not least Blog Jayllytaa ade menjual kain OOTD by Jayllytaa ni.. Amacam happy tak????? Please la happy.. Cantik sama-sama kita! eh? cantikkekau! Tapi korang boleh buat dengan macam-macam kain ni nak buat baju pon boleh tau.. 





Jap gagahkan diri untuk kongsi idea bersama minda korang...











Okay ni semua dari client IG Fyzaza pandai dorang semua ni "me manipulate" kain yang berukuran 2 meter untuk nampak GAH dekat diri masing-masing.. OUH yeahh nampak pic terakhir abang tu?? tu dia gune kain bini dia.. BAGUS tak? hahah Bagus nye wife dia la buat kain boleh gune 2 in 1.. Sayang Abang sangat ni..









Dan pic ni menggunakan kain #3 Biru boleh lihat corak-corak kain yang lain dekat bawah okay..! Kalau berminat dah terang lagi bersuluh boleh la emel dekat ctjelita@gmail.com 
 Selamat Menjamu Mata Hati Minda Selera.... Hamboii!
















































#1 Jingga

#2 Merah Hati






#3 Biru

#4 Merah





#5 Ungu

#6 Biru






#7 Merah


#8 Biru





#9 Biru

#10 Dark Purple


#11 Hitam







#12 Merah

#13 Biru









Bye!









No comments: